Sunday, December 26, 2010

Bloggtips

Underbara Clara skriver bloggtips om hur man blir en storbloggare. Jag håller med om det mesta, men måste ändå kommentera detta:

Blogga ofta. När jag hittar en ny blogg jag gillar går jag in på den kanske fyra dagar i rad. Har den ändå inte uppdaterats plockar jag bort den från mina bokmärken.

Folk använder fortfarande inte readers alltså. Otroligt. Men i alla fall, tycker jag att bland det bästa med readers är att helt plötsligt är det någon gammal favorit som sätter igång igen, som man inte skulle ha upptäckt utan readern. Tycker man att det är störande kan man ju göra en speciell "folk jag gillar som aldrig uppdaterar" mapp. Typ.

Så, skynda er att skaffa readers och lägga till mig där nu då. ;)

2 comments:

Simon said...

Exakt. Jättekonstigt råd. Bokmärken, what? Mitt råd är i stället: Blogga exakt så ofta som du har något intressant att säga. Bloggar som bajsar ut sig saker bara för att "blogga ofta" ryker fort från readern.

Anonymous said...

Men hallå, den-där-readern ... hur fixar man en sån då?