Sunday, March 29, 2009

Helgrapport

Den storsta nyheten hande for bara nagra timmar sedan da min fina bror och hans fina fastmo blev foraldrar for forsta gangen! Valkommen Humlan!!

Har i Kodai har det varit fint och soligt vader. Vi har varit pa tvilling 7-arskalas och sett en massa Ultimate Frisbee eftersom det var Indien turnering i Ultimate frisbee i helgen. Kodai kom 2:a. En av oss skulle egentligen ha gatt pa UF kalas igar kvall, men vi somnade i soffan fore 20 och vaknade klockan 22 sa det kandes lite halvmeningslost. I stallet laste jag ut Peeps av Scott Westerfeld som till slut tog sig, aven om den har en pratig ton som jag finner aningen jobbig.

Jag funderar pa att soka distanskursen Bloggens teori och praktik vid Boras hogskola, men jag undrar om jag inte kan det mesta redan. Dessutom vill inte studera.nu slappa in mig.

Storsta nyheten ar att det anordnas ett Koha seminarium i Mysore den 9-10 april som jag och It-ansvarige (tillika tvillingpappan) Rudy ska aka pa. Tjoho! Med stor sannolikhet innebar detta att jag far mitt Open Source bibliotekssystem till skolan som jag sa garna vill ha! Men det betyder ocksa att jag missar V:s 4-arsdag. Tillika langfredag. Helgerna ar lite annars i det har landet.

No comments: