Monday, March 30, 2009

Indien tema sondag

090329
Jag bor ju trots allt i Indien, aven om det ar latt att glomma ibland, men nu kor jag nagot slags Indien tema i kladseln. Igar var det varmt, da hade jag denna salwaar kameez. Materialet har jag kopt pa Hajemoosa i Madurai och sytt upp den har jag gjort pa butiken/skradderiet Hollywood har i Kodai. Den var for stor forst, men krympte till perfektion nar jag tvattade den. Ibland har man tur. Det finns inget battre att ha pa sig an en sadan har outfit nar man ar nere pa slatten (om man inte ar pa beachen) - man kanner sig bekvam, inte for bar, relativt sval och sticker inte heller ut lika mycket. Sa jag haller pa och samlar pa mig ett gang.

V - har finaste klanningen fran Ahlens och strumpbyxor fran nagot dansk marke. Presenter fran Syster och mor. Sen kan den vane lasaren av mina bloggar se att hon har min gigantiska favoritfiltbrosch pa axeln, samt crocs som ar de enda riktigt vettiga skorna hon har just nu, sedan hundvalparna snodde och tuggade sonder hennes eco-kavat skor.

No comments: