Thursday, February 26, 2009

Fargglatt

En sak som ar frapperande stor skillnad nar det galler klader i Indien, jamfort med i Sverige, ar fargerna. Indiskorna har farg till max pa sina klader. Nagra kvinnor gaende pa en landsvag pa vag hem fran jobbet pa falten ar ofta rena fargexplosionen och mycket vackert. For mig har det inneburit att jag garna klar mig betydligt fargstarkare an den gladsvarta stilen som jag korde ganska hart pa i Sverige. (Jo, det blir mycket svart har ocksa, men inte bara!)

Idag har jag kjol och t-shirt fran HM, sidentroja fran La Redoute, skor = varldens skonaste fran Vagabond. Jag har dem aven i orange, men dem glomde jag hemma, annars hade nog lagt till ytterligare en fargdimension till dagens kladsel. Broschen ar en gammal klassiker fran Erika Forsgren som om inte annat alltid vacker uppmarksamhet. Jag alskar den.

4 comments:

Åsa said...

Kanske är det Indien vistelsen som har fått mig att köpa ett par klarblå byxor och en hallonröd/rosa topp? Fast jag har inte varit så vågad att jag har på mig det tillsammans ännu.

Anna said...

Jo vaga! :)

Anonymous said...

Jag går ju nästan dagligen förbi den lilla klädbutiken Blåkulla på Hornsgatan. De har mycket svensk design. Den sista tiden har deras skyltfönster varit väldigt färggrann, både i enskilda kläder men också i kombinationer på samma skyltdocka. Så du är nog som vanligt "on the track".

Anna said...

Ma - :)