Thursday, September 10, 2009

sa som det ar

Oj oj vad jag bloggar daligt, jag har liksom legat av mig lite. Livet lunkar pa, field trip week narmar sig, da aker alla elever och den storsta delen av personalen ivag pa studeibesok i en vecka, sa det blir tomt har - och lage for att gora en inventering av biblioteket har jag tankt. Naja, jag blir nojd om hinner gora i alla fall skonlitteraturen.

Min fina gra troja har kommit, den livar upp, jag kopte en stor silverspindel att hanga om halsen i Bangalore, samt en superfin vit blus som ar en hojdare. Annars kopte jag mest kjolar till barnen, vin och ost till Erik och mig, ett par skor som jag hoppas att jag gillar. Skor ja. Det ar sa ironiskt, har bor man i ett mer eller mindre konstant svensk hostklimat, och sa har man nastan inga mojligheter att hitta ordentliga skor. Vanliga svarta snygga basskor som man kan ha till allt. Darfor kommer snart ett inkopshjalpsinlagg strax!

Annars diskuterar jag home schooling med fina Hemma. Idag var jag tvungen att tala om for henne hur det begreppet ringer i mina oron. Riktigt illa. Men att jag forsoker se det fran hennes synvinkel. Jag tror just hon ar utmarkt lampad for att hemskola sina barn ett tag. Jag skulle faktiskt sjalv foredra att ha mina barn i skola hos henne and just har. Tror jag i alla fall.

Mitt lampprojekt gar framat, jag har fatt min modell i metall, ska forsoka mala den i helgen om jag hinner skaffa farg.

Sen har vi borjat fundera lite smatt pa vintersemestern och vart vi ska aka och sa. Jag vill till beachen. Kanske vi kan planera lite mer i helgen nar vi ska ha en sleepover hos Hemma och Rudy.

No comments: