Thursday, June 12, 2008

I Indien kan dom!

Dagen artade sig betydligt bättre än väntat. Maken kom på att vi skulle ringa till den indiske kaptenen, som i egenskap av huvudansvarig för vår skeppslast ringde mig för några månader sedan, och fråga vad som egentligen gällde. 2,5 kubik på utsidan av lådan, eller 2,5 kubik på insidan. Så fort jag fick honom på tråden så kände jag att "det här kommer nog att ordna sig". Han var ytterst trevlig, serviceinriktad och mån om att vi skulle få med oss våra grejer. Efter en del telefonsamtal fram och tillbaka (det ska bli intressant att se vad ett mobilsamtal till Indien kostar) så hade han löst allt. Till en i sammahanget rätt facil kostnad av 3000 SEK. Och då slipper vi åka till lagret och sortera eller ens ha något mer att göra med den svenska transportfirman. Man kan väl säga att jag blev rätt så mycket lyckligare efter detta.

Som tur var så visste jag att man måste vara beredd på någon oväntad kostnad när man genomför såna här projekt. Så vår katastrofkassa sinade med 3000 idag. Men OJ vad det känns värt det!!! (Vi får helt enkelt använda vårt shippade toapapper med vördnad ;).

No comments: