Thursday, June 5, 2008

Knasiga tankar

Sådär, nu är vi nästan klara med båtlådorna. Nu har vi packat 22 kartonger med grejer (fast några litemindre, så ca 20 flyttkartonger) så vi hoppas att vi ska få plats med några extrasaker som dammsugare, trehjuling, 14 tums cykel, en bal toapapper, några lampor och gåstavar samt några blöjpaket (finns att köpa där och håller visst på att bli billigare, och dessutom ska vi ha en del tygblöjor).

Bisarr tanke. Mot slutet av packningen ikväll skulle jag packa ner några av de pumps jag tänker ta med mig (faktiskt bara 5 par - eller kanske 6 förresten). När jag skulle lägga ner mina älsklingspumps för tillfället - ett par svarta höga från Vagabond, med klumpig klack - så kände jag plötsligt att, nej, tänk om de inte kommer fram. 22 lådor må försvinna - men inte mina favoritpumps. Jag kanske bör tänka igenom mina prioriteringar, jag ska trots allt flytta till en liten håla i Indien. Men å andra sidan är jag också överlycklig över att jag och Malin ska gå på förhandsvisning av Sex and the city-filmen om en vecka!

No comments: