Friday, January 23, 2009

Om den kommande helgen

Ujuj den har veckan har det verkligen gatt upp och ner med jobbet. Forberett budgeten lite har jag gjort i alla fall. Men a andra sidan sa ska jag jobba hela dagen imorgon och vara borta hela sondagen ocksa. Imorgon ska jag traffa nagra andra IB-bibliotekarier i Bangalore och leda nagon form av erfarenhetsutbytesworkshop. Framforallt hoppas jag fa ta del av var de koper in sina IB-bocker, samt om de prenumererar pa nagon riktigt anvandbar databas - garna riktat mot MYP ocksa.

Det ar ett smagalet schema. Vi aker buss harifran klockan 16.30, kommer fram till hotellet vid 2-tiden i natt. Sover antagligen gott i nagra timmar (haller samtidigt en tumme for att E o V inte ska hosta hela natten i natt ocksa sa att de och maken ocksa far lite somn har hemma), sen ar det workshopen/diskussionerna hela dagen fram till 16.30. Sen har jag tankt hinna med:

  • VIVA - kompis Brita hittade sa fina jeans och en finfin yllejacka dar forra veckan sa dit maste jag och kolla in utbudet. VIVA saljer markesklader som tillverkats i Indien for andra marknader, snorbilligt. Vi pratar 20-50 kronor per plagg. Kanske en 80 kronor for ett par Lee jeans.

  • Cheese express - Tack Lisa for tipset! Har hoppas jag kunna komma over en bit Chevre. Jag vill ha chevretoast med honung!

Sen kanske det faktiskt blir en god middag och en god natts somn i Bangalore. Det ser jag ocksa fram emot. Pa sondagen aker vi hem efter lunch och kommer fram hem nagon gang mitt i natten igen. Men pa mandag ar det Republic day sa da ska jag hanga med barnen hela dagen. Nice! Fast nu inser jag att jag aterigen har glomt att skaffa en underkjol till min sari. Jaja, det far bli tibetanskt igen da. (Har kom jag pa att min nya tibetanska klanning behover fa fallen nerstruken, ringde hem och bad Mary gora det. Fatta praktiskt.)

No comments: