Wednesday, July 22, 2009

Det gar battre nu!

Man far anda saga att det ar bra mycket roligare, enklare och mindre stressigt den har skolarsstarten an den forra nar jag knappt hade en aning om vad jag gjorde, och varje lite fraga kandes ooverstiglig. Nu har jag anda hyfsad koll pa ganska mycket. Jag menar, jag byter bibliotekssystem, bara en san sak :).

I och med detta byte sa gor jag sjalv katalogiseringen, och inser till min stora forundran att jag faktiskt gillar det!! Jag tror inte att jag kommer att slappa katalogiseringen ifran mig pa ett bra tag. Och ordningen pa hyllorna ar oandligt mycket battre an forut. Bara en san sak som att de flesta bockerna faktiskt ryms pa hyllorna nu! Att vi har all skonlitteratur samlat i en serie istallet for 2 (Pocket och inbundet) och att det finns plats bland skonlitteraturen att ha bokstall dar man kan lyfta fram titlar som man tycker ar extra varda att lasas. (Ok jag far val erkanna att ordningen pa sprakhyllorna just nu ar under all kritik. Uppenbarligen ser inte mina anstallda skillnad pa franska, tyska och spanska. Naja, det far losas med fargade pluppar som jag kopte i Sverige. )

Och att nastan alla laromedel var inhandlade och katalogiserade innan skolstarten.

Joda, nagot astadkom jag allt under forra aret. Jag far val kanna mig ganska nojd. Och det gor jag ocksa.

No comments: