Thursday, November 4, 2010

Det finns ju en hel värld därute! Tänk på det!

Nio till fem är en sån där blogg som jag läser lite nu och då, när andan faller på. Först nu till exempel, läste jag att hon har flyttat till New York. Och det verkar som hon har flyttat på riktigt, sagt upp lägenheten, sålt grejer, fått treårigt visum, och ja, lämnat Sverige. Precis så där som vi gjorde för två och ett halvt år sedan. Det som vi inte har ångrat en endaste sekund.

Jag älskar Stockholm. Och jag älskar Sverige. Och min familj. Och mina vänner. Det är inte det. Men det var ändå inte här vi hade tänkt vara just nu. Det är inte här vårt liv är just nu. Mitt hjärta är kvar i Indien, och jag hoppas att vi kan flytta tillbaka tillräckligt snart och tillräckligt länge för att kunna hämta hem det.

Men så läser jag om Sandra som har flyttat till New York. Och om Johanna, Daniel och Tage som har flyttat till Berlin. Och så tänker jag att det vill nog jag också göra. När tiden är inne tror jag det blir så. New York och Berlin står på listan över städer jag vill ha mitt hem i.

Det finns ju en hel värld därute, tänk på det!

4 comments:

Malin said...

Ja, Berlin och New York låter verkligen mycket mer spännande än Dals-Långed som jag drömmer om lite grann just nu...

Frida said...

åh jag vet. men jag är så hemkär och har svårt att tänka mig att lämna sverige för gott. fast visst låter det spännande.

Anna said...

Malin - som kontrast till min bergsby så funkar det nog rätt bra

Frida - alla vill inte flytta utomlands - helt ok med mig :)

josephine said...

yupp, jag bor i Bryssel :-)
har också bott sex år i Haag, kan rekommenderas.