Sunday, November 23, 2008

Julen är här!

DSC08517

I dag har vi bakat pepparkakor, saffranskaka, satt upp adventsstjärnor o ljusstakar, ätit skumtomtar samt varit på julsångsafton i kyrkan och klämt i i alla underbara engelska julsånger som jag älskar. V höll nästan på att sätta eld på sig själv när vi tände ljus.

Alla ni julfanatiker som inte tycker att man får börja pynta förrän nästa helg- glöm det! Nästa helg ska vi tälta och sen åker vi till beachen. Så vi kör lite smygadvent nu i stället. Och bilden ovan var en av de bästa i vårt försök att fota ett julkort på barnen.

3 comments:

Petra said...

Enormt avundsjuk är jag - eftersom hela Sthlm är helt täckt i vitt så tycker jag absolut att man får börja jula redan nu. Ett glas glögg blir det allt i kväll. Oc idag bjöd jag på pepparkakor till em-fikat. Fast dom är rätt dåliga på att fika här i Solna.

Anna said...

JAg vill ocksa ha tackt i vitt! Och morkt! FAst julbelysningen har vi i alla fall satt upp - bara for det sa gick strommen igar klockan 18 och var inte tillbaka i morse nar jag gick. fast mysigt med stearinljus forstas.

Anonymous said...

Glöm det säger jag också! Vi julpyntade också denna helg, för vi gillar julpyntet mest före jul och har inte adventsstakar i fönstren in i februari.