Wednesday, November 12, 2008

Madurai igen

Pa mandagen tog vi 2 lyxiga taxibilar ner till Madurai. Alla var fastspanda i trepunktsbalten hela vagen! Det var ocksa forsta gangen som min familj lamnade bergstoppen sen vi kom hit i juli.

Madurai ar lite mer som man forestaller sig Indien, och som de storsta delarna av stads-Indien faktiskt ar. Myllrigt, bullrigt, hett och dammigt. Vara barn trivdes dock ganska bra, men jag forstar att de gastande barnen tyckte det var lite val olikt lugna Stockholm. Vi hann i alla fall besoka marknaden vid templet, softa mycket pa hotellet (ett riktigt bra och prisvart sadant! Madurai Residency – dit kommer vi att atervanda!), ata mat for allas smaker pa den schyssta hotellrestaurangen inklusive middag pa hotellets takrestaurang (en av mina favoritsysselsattningar I Madurai), besoka templet samt genomfora lite shopping. I templet hade jag utlovat en elefant och V o S sprang glatt runt och pekade pa de olika elefant statyerna. Men jag hade ju tankt mig den riktiga elefant som brukar valkomna en in I templet. Men tydligen sa “jobbade” den bara pa kvallarna sad et tog ett tag innan vi efter en delefterforskningar hittade nagra vakter som tog oss in till elefanten (och kamelen) som visade sig vara pa rast och stod och at ho I sitt bas.Vi fick I alla fall ga fram till den och ge dn en slant och bli valsignade med snabeln.

3 comments:

Anonymous said...

vilken upplevelse det måste vara, jag älskar att läsa om Indien :)

Anonymous said...

Snabelvälsignelse! That's some good shit.

Anna said...

Sara - :) jag komemr pa mig sjalv titt som tatt att bara - eh - jag BOR i Indien. Galet.

c-line - oh yes it is! :)