Monday, February 7, 2011

Day 05 – A book that makes you happy

Min första tanke var att skriva Baby Jane av Sofi Oksanen som jag precis läste, men det är ju jättekonstigt. Anledningen var helt enkelt att jag själv inte mår direkt på topp just nu av förklarliga skäl, och att när jag läste den så tänkte jag att jag är i alla fall inte kroniskt deprimerad och har inte långvarig panikångest, och då blev jag lite glad. Såg typ ljuset i tunneln. Men det är ju lite knäppt att säga att man blir glad av den.

Så då säger jag i stället. Man får återanvända va? The Guernsey Literature and Potato Peel Pie Society. Den blir jag glad av att tänka på. Kanske även för att jag läste den i min fina fina bokklubb / cirkel i Kodai.

2 comments:

Anna said...

Just köpt 20 st till engelsk avdelningen så nu ska alla läsa den. Glädjen sprider sig.. ;)

Anna said...

fantastiskt!