Wednesday, February 9, 2011

Varumärkeskoll

Men nu tar vi nya tag med en lista som jag funnit hos Linda K, Malin och Liten.

SKOR:Numera mest på rea. Men en del från Vagabond, Acne, Marc Jacobs, Ärvda, Second hand och reafynd.
SNEAKERS:Låga reeboks och inte direkt sneakers men goretex walkingskor har jag alltid.
JEANS:Egentligen inte alls. Några stretchvarianter från Lindex.
T-SHIRT:Inte så många.
UNDERKLÄDER: Mest Åhlens egna märke som jag nu glömt namnet på.
VÄSKA:Sliter fortfarande min Marc by Marc Jacobs med hälsan. Köpte den när E föddes 2007.
PLÅNBOK: En från Bengalen som jag älskar! Börjar dock blir lite trasig.
SOLGLASÖGON: Är en slit och släng vara. Jag har alltid sönder dem eller tappar bort dem, så jag köper dem på HM. Fast nu senast blev det i alla fall ett par Lanvin för HM.
KLOCKA: Har inte haft på mig en klocka på minst 15 år.
SMYCKEN: Vigselringarna, barnens doppresenter, små hängen med barnens namn, favortbroschen a la alice i underlandet från Dadas diamonds. Rätt många är lyckade presenter från maken.
TV: Har ingen. Men en fin och bra projektor.
MOBILTELEFON:Urgammal Sony ericsson som definitivt sjunger på sista versen, som hängde med från nygamla jobbet.
DATOR:Mest olika laptops.
SMINK:Kör forfarande mina standard. Face tinted fukt, basskugga från Shu Uemura, MAC rouge, YSL guldpenna, 38 degrees från Kanebo som nu bytt namn
ANSIKTSKRÄM:Just nu några olika som jag fått av snälla Hedvig när jag var lost!
LOTION:Nej jag klarar inte det. Ibland Doves shimmering SPF 15 och ibland barnolja i duschen.
DEODERANT:Någon billig från hemköp.
TANDKRÄM: ?Någon billig från hemköp.
SCHAMPO/BALSAM: Helst Redken. Eller någon billig från Hemköp.
TVÅL:pH5 Eucerin.
PARFYM:SJP Lovely och Dolce gabbana Clear Blue.
MINERALVATTEN: vad som helst.
VIN:Rött!
DRINK:I undantagsfall, helst inte.
BRÖD:Allt bröd är gott.
MAT: Sedan jag slutade vara helvegetarian för ett år sedan så älskar jag grillad fisk på stranden i Varkala. Och Gyoza eller momos eller dumplings och så sushi. Och det mesta med sesamolja. Och thailändsk soja.
GLASS:Gärna
GODIS:Det mesta.
SÄNG: Stenhård brädsäng i Indien som vi försöker mjuka upp med skumgummi och värma upp med fleeceunderlägg. Vi har en Kuingsängen som jag tror min bror med fru har nu.
LAKAN: IKEA i huvudsak.
FRISÖRSALONG: Bengt, Corinne and friends, samt min granne Karen.
DAGSTIDNING: På internet.
MAGASIN: Köper bara Filter. Pretto va.

1 comment:

Simon said...

Det stämmer att vi har era sängar. :) Säg till om ni behöver dem!