Monday, February 28, 2011

hej då boktemat - det blev bara hälften

Ja men i 16 poster höll jag ut på boktemat i alla fall! Jag känner lite som Johanna här, men jag lägger av, det gör nog inte bokhororna.

Men nu har jag precis läst ut Anne Holts Frukta Inte. Den var som en vanlig Anne Holt. Bra. När jag läste boktokas recension av boken så insåg jag att jag reagerat på kapteltitlarna, men inte tillräckligt för att faktiskt registrera det.

Nu är jag precis i bytet mellan indiska bokklubben och svenska. I den svenska ska min man vara stand in, så han får läsa Chicago av Alaa al-Aswany, och jag får i den indiska läsa The Bone people av Keri Hulme.

2 comments:

Malin said...

Hejdå. Du fick i alla fall mig att planera för att läsa Den hemliga trädgården. Kanske till och med som ljudbok.

Anna said...

Men har du aldrig läst den? Eller blev det bara nostalgi?