Thursday, May 29, 2008

Kärleksförklaring

Så, nu är den här. Sista dagen på bästa jobbet. Jag har faktiskt tagit semester trots att jag är här. Så behöver jag inte känna att jag faktiskt måste göra så mycket mer än vara här och gå runt och säga Hej då till folk. Äta lite lunch. Äta lite tårta. ta några bilder. Försöka låta bli att gråta. Eller vadå, klart jag ska gråta. Jag slutar ju på världens bästa jobb!

Alla kanske inte känner så här inför sin arbetsplats, men vad mitt jobb har betytt för mig går knappt att beskriva. Så mycket som jag har lärt mig, så många fina människor som jag har lärt känna, så många roliga saker jag har fått göra. När vår administrativa chef gick i pension för ett tag sedan så sa hon att hon var så glad över att få avsluta sitt arbetsliv med det roligaste jobb hon haft. Jag känner samma sak fast tvärtom. Jag är så glad över att ha fått inleda min karriär på världens bästa arbetsplats. Nu är det upp till mig att se till att mina kommande blir lika bra.

I feel truly blessed. Igen. Det är mycket sånt nu.

No comments: