Saturday, August 16, 2008

Fa saker gjorda!

Det tar ju lite tid att fixa saker har, och framforallt maste man lara sig att tjata om man vill ha nagot gjort, framforallt fran skolan. Det tar litetid att lagga undan tankar som: men jag fragade ju faktiskt forra veckan och da sa de ju att de skulle fixa... och i stallet bara ringa och ratjata helt enkelt. Men vi lar oss. Det ar ocksa sa att man i princip aldrig far ett negativt besked. Om jag ber nagon gora nagot, och det inte lyckas. Da far jag inte veta det, forran det mojligen lyckas i nagon obestamd framtid. Vet man bara om att det ar sa, sa ar det ju inga problem. Vill man veta sa ringer man bara och fragar. Vilket vi nu gor. Hm, lang utvikning har.

Vad jag skulle komma fram till var att vart kylskap ar alldeles for kallt. Det ar ungefar 0 grader, trots att vi har den "varmaste" installningen. Vi har flera ganger bett dem som vi kopte kylskapet genom, att ringa och be nagon komma och titta pa det. Men i onsdags sa gick forst Erik och fragade, och sen ringde jag pa torsdagen, och igar, pa sjalvaste nationaldagen, sa ringde det pa eriks mobil. Det var en kille som var engelsktalande medfoljare sjalva reparatoren fran Samsung. De hade akt motorcykel upp fram Madurai, och ville nu komma och kolla pa kylskapet.

De hittade dock inte fram till oss sa Erik fick ga ner pa stan och hamta dem. Sen demonterade de typ hela kylskapet i ca 1 timme, innan de kom fram till att det saknades en del, som skulle bestallas och sen kommer de tillbaka om en vecka och satter dit den. Innan de akte ner till Madurai igen sa ville de ta bilder pa sig tillsammans med E. Vilket de fick.

No comments: