Tuesday, July 29, 2008

Hafta, hafta hela dan!

Jag borde nog andra min label till "saker som inte hade hant i Sverige". Naja det far bli en annan gang. Jag fick just ett brev fran ett foretag som saljer kopiatorer, eftersom jag ska forsoka skaffa en ny (men det blir nog inte forran nasta ar eftersom detta tydligen inte fanns med i budgeten). Hursomhelst, de olika forslagen var lagda i ett kuvert, ihopklistrat och sedan noggrannt ihophaftat, TILLSAMMANS med papprena som lag i. Lite halvsvart att oppna pa nagot vidare bra satt. Men, men. Det har ar ju landet dar man far sina hundralappar i prydligt ihophaftade buntar om man gar och hamtar ut dem pa banken. Sen kan man inte anvanda dem om de ar for trasiga. Jag har anda alltid gillat det dar lite ologiska med indien (eller ibland mycket ologiska). Men samtidigt sa kanns det ratt skont att det numera finns dygnet runt oppna ATM(bankomater) nastan overallt. I alla fall nar man ska bo har en langre tid.

No comments: