Friday, July 25, 2008

MYP, IP och lite ledigt...

Idag har jag varit pa en heldagsintroduktion till MYP, som ar det program som kors har for barn i klass 6-10, och som ar nagot slags forberedande program till IB diplomat. Det var valdigt intressant och gav en fantastisk inblick i hur skolan fungerar. Jag fick tusen ideer om vad jag skulle vilja pyssla med framover. Forst maste jag nog ordna upp en del grejer har i bibblan, sa att jag far nagon tid over.

Lararna verkar ha mycket jobb dock. Jag tror faktiskt att jag hade 'tur' som lyckades tjata till mig 10 veckors semester, precis som lararna har. All annan personal har "bara" 8 veckors semester. Men jag tror att man behover det - det ar valdigt intensivt under terminerna. Nu har jag skrivit upp mig pa mina 3 obligatoriska helgkvallsaktiviteter. Jag ska overvaka ett disco, 1 skolpjas och en aktivitet som tydligen kan bli lite vad som helst. Jag har lagt mina helgkvallar i september-oktober sa att jag inte maste agna tid at det nar vara gaster borjar ramla in i november.

All in all - jag tror det har blir kul!

No comments: