Tuesday, July 22, 2008

Hamta te

Det har far bli forsta inlagget i serien "saker man inte hade gjort i Sverige"

Nyss bad biblioteksassistenterna mig att ringa till den ansvarige for maten och be honom att tillata Glory, var ayah i biblioteket, att hamta te till dem pa morgonen. Tydligen hade de stoppat henne i morse nar hon forsokte. I vanliga fall gar alla pa raster, men just nu ar det den mest hektiska veckan av alla i biblioteket sa de hinner inte. Matansvarige gav tack och lov sitt tillstand. Annars hade jag saklart gatt och hamtat teet.

Ps. Jag fixar mitt eget kaffe pa jobbet ocksa. Det ar bast for alla parter.

3 comments:

Elin said...

Ville bara skriva några rader om att jag har hittat hit, följde din gamla blogg slaviskt :)

Vi letar också utlandskontrakt men just nu, mannen är iväg i öst på ett konsultjobb den här säsongen men det funkar inte riktigt med två småbarn därborta (lång historia..), så vi pendlar. Vi hoppas på att hitta något i Singapore, Kina, Indien, HongKong... Lycka till med ditt nya jobb!

Anna said...

Coolt! tack! lycka till sjalv!

Anonymous said...

Fantastiskt! Detta releterar ju rätt så bra till mitt senaste blogginlägg med en undran om vad sjutton som är vår kärnkompetens numera - tebeställningar till exempel fick man inte lära sig ett smack om i Borås! Men å andra sidan så är det ju härligt - vad trist det skulle vara att ha ett yrke som är totalt förutsägbart. Roligt att ni verkar ha funnit er bra tillrätta!