Saturday, October 18, 2008

En sorts biblioteksfest

Ikvall har vi haft min fantastiska bibliotekspersonal pa middag. Min 3 assistenter i High School-bibblan kom forst i taxi, med ballonger och nallar och choklad. Vilka klippor de ar!

Barnen myste (ja av all choklad som konsumerades bland annat, men ocksa over tillskottet av 3 nallar till hemmet och al uppmarksamhet.), vi at potatis- och purjolokspaj (som Mary lagat) hoummus och sallad som jag lagat, falu ragrut - som vi hade med oss pa baten, samt en en ris och vegratt som Gandhi o Paulraj hade med sig. (Middag med dem nar du kommer Eva-Karin!)

Lite skvaller om han som tidigare hade mitt jobb, lite skolskvaller (som alltid), 3 man i koket som fixade kaffe och te (Mary hade dock forberett kaffet, och hon brukar sen halla i vatten for att fa det lagom starkt - vi har bara en ratt liten espresobryggare - vi skippade vattnet sa alla utom erik o jag tyckte nog att det var lite val starkt.) Chokladkladd - stod ellenpellen for. Skratt och skoj och valdigt trevligt.

1 comment:

Anonymous said...

Vad spännade ditt liv verkar! Jag har läst lite här och där, ska försöka fördjupa mig lite mer! Fortsatt lycka till! (Det nya it-systemet verkade ju väldigt lätt att få, inte mycket byråkrati...)
Hälsningar från en bibliotekskollega i södra Skåne