Tuesday, October 7, 2008

Mot Madurai

På lördag ska jag lämna den här bergstoppen för första gången sen vi kom hit den 1 juli. Det ska verkligen bli roligt! Jag ska åka på shoppingtur till Madurai. Vi åker klockan 6 på morgonen så att vi är framme när affärerna öppnar kring halv 10. Sen blir det nog tyger och kanske någon matta för hela slanten, i alla fall för mig. Någon kanske vill köpa en mikrovågsugn eller något istället.

Jag ska försöka skaffa: gardintyg till båda sovrummen, samt vardagsrummet. Grövre tyg till våra sittdynor på bänkarna på verandan, kanske en matta eller 2, om det finns – soppskålar i porslin, en schysst sari och några salwaar kameez av god kvalisort.

3 comments:

Åsa said...

O så roligt att åka till madurai, kommer du tillbaka på kvällen alltså?

Anonymous said...

Glöm nu inte att hälsa till bästa Mr. Kannan på V-Tex från mig!!! Och vill du sen ha bästa möjliga priser så undviker du väl också givetvis att handla från någon annan!

Anonymous said...

Usch vad AVUNDSJUK jag blir förresten...... att shoppa i Maduari är ju en av mina absoluta favorit-sysselsättningar i hela Indien! Buhuhuhuhuhu :-(

Och om ni stannar över natten så lova att äta en Paper Dosai åt mig på Supremes magiska kvällstak!! Lovalovalova