Friday, October 17, 2008

Gaster och transport

Om bara 2,5 veckor far vi vara forsta besokare fran Sverige. Det ska bli sa fantastiskt roligt. Men att ta sig hit for forsta gangen kan vara ett helt litet foretag. Sa darfor forsoker jag fixa sa mycket jag kan. Jag har nu fixat:

  • Ett hotel dar vara forsta gaster kan ta in nar de kommer mitt i natten till Chennai airport.
  • Nagon som hamtar dem pa flygplatsen och tar dem till hotellet.
  • Tagbiljetter fran Chennai till Kodai Road.
  • Nagon som skjutsar dem till tagstationen fran hotellet.
  • En bil som aker ner harifran och hamtar dem vid taget. Bilen har sakerhetsbalten och kommer att ha vara barnstolar installerade.
  • Tagbiljetterna har jag skickat med kurir till hotellet.

Eftersom vi har fler gaster pa vag in, sa har jag aven tagit reda pa foljande:

  • Att skicka en bil for upphamtning i Kodai Rd – 1500 Rs
  • Till Madurai – 2200 Rs
  • Till Coimbatore – 2500 Rs

Detta galler en ganska stor bil med AC, och de tar den enda som finns om man vill ha sakerhetsbalten/barnstolar.

Jag lovar pa heder och samvete att fixa transporter till alla som kommer hit. Sarskilt om de tar med sig en box Roodeberg.

6 comments:

Åsa said...

Bra jobbat vi längtar!

Malin said...

Och vi kommer att donera en bälteskudde. 1000 tack!

Anna said...

asa - vi med!

malin -schyrre!

Åsa said...

Det känns tryggt! Jag ska undersöka hur jag ska ta mig till er, mitt resesällskap säger att man bara måste åka tåg i Indien, så det funderar jag på att göra. Vad tror du om det? Och vad tror du är bäst, att fixa resan till er på plats?

Anna said...

Åsa - från Goa måste man, om jag minns rätt, byta tåg minst en gång för att komma till Kodai Road eller Madurai. Jag kan kolla upp tågen åt dig. Sen är du ju en vuxen utan massor av packning, så om du inte är väldigt åksjuk av dig så skulle säga att du enkelt kan ta bussen upp hit. Det kostar kanske 50 Rs.

Åsa said...

Kolla gärna upp tågen åt mig! Åksjuk blir jag inte så bussen låter bra.