Wednesday, October 22, 2008

Julsanger i november

Laste om Luciastamning hos Sara, och kom plotsligt ihag vad jag hade tankt beratta lange, men hela tiden glomt bort. Den 18 november har vi christmas assembly pa skolan. (Eh - jo - men eftersom skola tar jullov redan den 29 november sa maste man nastan borja firande redan den 18 november eller hur?). Naval - jag blev ombedd att sjunga en svensk julsang for hela skolan - eller ombedd och ombedd - det kandes inte som mycket valmojligheter dar inte. Har ska det sjungas.

Men vad ska vi sjunga? (Min familj och jag alltsa.)

Vilken tycker ni ar den svanskaste och vackraste julsangen?

Asa med familj - ni har precis anlant till Kodai da - jag raknar med sanghjalp!! ;)

13 comments:

Simon said...

"Gläns" är ju klassikern bland familjen Kågedals julframträdanden i Indien. Annars känner jag spontant för "När juldagsmorgon glimmar", fast den är kanske lite svår, eller "Jul, jul, strålande jul". Och så tycker jag att Erik kan riva av "Preparing the Sleighride". :)

Anonymous said...

"Bered en väg för herran" på dalamelodi. Mycket svensk, blir snygg utan komp, och eftersom jag hört dig sjunga så vet jag attt du skulle klara dig fint! /Kinna (Som är en flitig läsare av bloggen :-)

Anonymous said...

jag håller med föregående, Gläns eller bereden på dalamelodi - de är de allra vackraste :)

Malin said...

Favourite things hade ju varit given - om den varit svensk!
O, helga natt?

Anonymous said...

Luica sången såklart!
Ni måste ju Lussa!
/L-J

Linda K said...

nu tändas är ju fin också :)

Anna said...

Tack for alla forslag! Bered en vag pa dalamelodi ar ju en av mina favoriter ocksa, sa om jag vagar sjunga sjalv blir det nog den.

Lussa har jag verkligen ocksa tankt pa... det vore kul... Nu tandas ar en annan "familjen kagedal sjunger svenska julsanger i Indien-klassiker" Glans vagar vi oss nog inte pa utan komp - fast det kanske kan fixas.

O helga natt ar inte heller svensk ;) (men en av mina favoriter pa bade svenska och engelska, liksom: dagen ar kommen/o come all ye faithful

Anonymous said...

O come all ye faithful är för evigt inpräntad i mitt minne från julkonserter i kyrkan på Kodai school när jag var barn. Det dröjde ganska länge efter det innan vi hade en svensk översättning. Någon sjunger säkert den på originalspråk. Ma

ullemon said...

"Gläns.." är ju mäktig, dssutom är understämman (hint till mannen) inte så svår att lära sig..

Annars är ju "Nu är det jul igen" rätt klämmig! :)

Anonymous said...

Om du gillar Gläns finns ju också den i en Dalakoralverion, som funkar bra utan komp.
Det är ju nästan Advent, så det är ju inte så långt ifrån julsångssjungande!

Anna said...

Mamma - en klar favorit - kanske den storsta.

Ullemon - japp - det finns sakert nagon som kan kompa om det skulle behovas.

TinTin - forsoker komma pa om jag har hort den, det borde jag ha gjort tycker jag...

Anonymous said...

Tipp-tapp-tipp-tapp-tippe-
tippe-tipp-tapp-tipp-tipp-tapp.

Då kan ALLA sjunga med till slut!

carahl said...

Eller varför inte Money Money - den har vi ju tränat på och verkar vara det som julen ofta handlar om tyvärr. Annars så röstar jag också på tippetapp!