Tuesday, October 21, 2008

Lyx och flard och lite frasha gronsaker

Fran sorg och misar till lyx oxh flard. Det blev en lite hoppig dag idag. Jag hade namligen bokat tid for benvax pa en beautyparlour i stan. Sa mellan kondoleanser och begravning sprang jag dit. Snabbt och effektivt, bra och lojligt billigt. (125 Rs). Till henne kommer jag att atervanda. Snarast for att "threada" ogonbrynen. Ni vet det dar man kan gora pa NK i Stockholm for typ lojligt mycket pengar. Ska bli spannande.

Pa vag till salongen traffade jag aven pa en kollega pa affaren "the ECO nut". Det visade sig att planerna och onskemalen pa en organiserad forsaljning a la prenumeration (som till exempel ekoladan eller arstiderna) av organiskt odlade gronsaker verkar ga i las. Tjoho! Vi har namligen akt bil med en kompis de senaste fredagarna, for att handla organiskt odlade gronsaker. Inte bara bra for miljon, utan aven for oss. Har ar de inte sa noga med vad som anvands i jordbruket for att fa grodorna att vaxa snabbare. Och till exempel tomaterna ar milsvitt godare. Lite dyrare, men det far det vara vart. Hoppas nu bara att det gar i las. Da blir vi ett gang familjer som far lador med gronsaker levererade till skolan. En annan fordel med detta ar att Mary inte behover handla lika tungt och mycket pa sondagsmarknaden.

1 comment:

Åsa said...

Då struntar jag att vaxa benen här hemma innan vi åker! Låter härligt med ECO grönsakerna.