Tuesday, September 9, 2008

IASL

For ett tag sedan registrerade jag mig pa IASL:s webbplats (International Association of School Libraries) och funderade pa att aven ansoka om att bli betalande medlem for att fa tillgang till fler diskussioneforum och epostlistor sam kunna lasa artiklar. Sen glomde jag det dar ett tag till det huxflux en dag dok upp ett erbjudande om att fa bli medlem genom IASL:s sponsra-en-medlem-program. Det lat ju inte sa dumt tyckte jag och tackade ja. I dag fick jag mina registreringsuppgifter och loggade in. det verkar som en bra organization med mycket matnyttigt material, diskussionsforum, specialintressegrupper med mera. De har nyligen samlat alla sina sociala tjanster pa Ning, sa fick jag antligen tillfalle att bekanta mig lite med Ning ocksa. Som var trevligt pa manga satt och vis.

Sen hittade jag flera intressanta artiklar om skolbibliotek, internetgenerationen och bibliotek 2.0 som jag genast skrev ut. Jag hade tankt att vi skulle lasa dem pa departmental ProD imorgon bitti.

Via SIG:en (Special Interest Group) for International Schools hittade jag ocksa en lank till Childrens library. Ratt ambitiost och snyggt, men jag undrar anda om det verkligen ar detta som folk anvander webben till.

No comments: