Sunday, September 28, 2008

teater, politik, fest och motorfordon

Igår kväll chaperonade jag klass 11 och 12:s teaterpjäs. Det gick bra och var rätt kul. Jag fick träna på mitt bibliotekarieschhhande (skulle inte falla mig in att använda i biblioteket dock, det gör mina assistenter så bra så - ska ta itu med et senare...) och se lite skådespel.

Efter föreställningen så följde jag med dramalärarinnan hem på efterfest. Festen började inte förrän 23, så det var väl inte småbarnsförälderns dröm precis. Men det var jättetrevliga människor och bra drag! De amerikaner som vi känner här är oerhört oroliga inför valet. Den trevliga tjejen jag pratade med igår sa att hon hade gråtit de två senaste valen. Hon vågar inte ens tänka på hur det skulle vara om inte Obama vinner. Det vore ju onekligen trevligt om han gjorde det. Vid 1 kände jag att jag inte orkade längre och bad om skjuts. Det blev en sympatisk man som inte längre har någon formell koppling till skolan, som bor alldeles nära oss, som skjutsade hem mig på sin scooter. Sen åkte han tillbaka och hämtade sin fru. En väldigt härlig avslutning på en härlig dag, att sitta bakpå en scooter och andas in den indiska nattluften (som jag älskar!) efter en rolig fest med människor med liknande värderingar som en själv. Kändes bra.

No comments: